مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

حاشیه امنی برای متخلفان انتخاباتی در خراسان شمالی وجود ندارد

کد خبر :310091زمان مخابره : ۱۳۹۴/۱۰/۷ - ۹ : ۴۰
حجت الاسلام قدرتی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی: 
حاشیه امنی برای متخلفان انتخاباتی در خراسان شمالی وجود نداردخبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در زمینه انتخابات در این استان به هیچ وجه هیچ گونه حاشیه امنی برای متخلفان در هر پست و مقامی که باشند وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه در نشست خبری، با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: برگزاری انتخابات قانون‌مدارانه و اخلاق‌مدارانه می تواند منشأ اثرات مناسبی برای کشور و جامعه باشد.

 

وی با تأکید بر قانون‌مداری در تمام مراحل انتخابات، افزود: باید کاندیداها، مسؤولان و مردم بر محور اخلاق و قانون حرکت کنند و در حالی که شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است، رأی مردم حق الناس بوده و به همین دلیل نیز می بایست نهایت مراقبت و دقت در زمینه آن صورت گیرد.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه هیأت های نظارت و اجرایی می بایست به درستی از حق مردم پاسداری کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه دستگاه قضایی خراسان شمالی برای هیچ مقام و مسؤولی در استان حاشیه امنی قائل نشده و با مرتکبان تخلفات و جرائم انتخاباتی بدون کوچکترین تساهل و تسامح بر اساس قانون برخورد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تخلفات نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان در زمینه انتخابات در خراسان شمالی از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی می شود، افزود: فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی از چند ماه گذشته در دستگاه قضایی خراسان شمالی فعال شده و تاکنون نیز گزارش هایی در این زمینه وجود داشته که به متخلفان تذکرهای لازم داده شده است.

 

قاضی القضات خراسان شمالی با بیان اینکه برخورد با متخلفان در این زمینه در سه سطح پیش بینی، پیشگیری و تشکیل پرونده قضایی صورت می گیرد، اضافه کرد: در این راستا تاکنون تذکرهای مختلفی به داوطلبان انتخابات و نمایندگان فعلی مجلس داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر تخلفات کاندیداهای مزبور با وجود این تذکرها ادامه داشته باشد برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود، تصریح کرد: امیدواریم در این راستا زنگ ها و تماس ها نتوانند مانع از کار دستگاه قضایی شوند.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه در این گونه موارد قطعا زنگ ها به صدا در می آیند، افزود: ما این نوع زنگ ها و تماس ها را نیز دخالت در کار قضایی می دانیم.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به ثبت نام خیل کثیری از داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از هیأت های اجرایی و نظارت خواست تا در زمینه احراز صلاحیت داوطلبان و اجرای قانون در این بخش، هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام تعداد زیادی از داوطلبان از دو جنبه قابل بحث است، ادامه داد: اگر این افراد به قصد خدمت پای به عرصه گذاشته اند باید از آنها قدردانی کرد اما اگر شمار داوطلبان ثبت نامی با این هدف افزایش یافته که در مسیر کار هیأت های نظارت و احراز صلاحیت ها مانع ایجاد شود، این اقدام قابل تأمل بوده و باید در برابر آن هوشیار بود.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از هیأت های نظارت و شورای نگهبان انتظار می رود در زمینه احراز صلاحیت ها با دقت و بر اساس قانون عمل کند چرا که یکی از زمینه های نفوذ، انتخابات است.

 

وی از مردم نیز خواست تا در رأی دادن و انتخاب نماینده های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نهایت دقت را داشته و افرادی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند که سلامت نفس و صلابت روح داشته باشند./9314/202/ب3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.