مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

ترافیک نامزدهای انتخاباتی در روستا

ترافیک نامزدهای انتخاباتی در روستا

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس ورای اسلامی شاهد حضور پر رنگ داوطلبان نمایندگی در دورافتاده ترین روستاهای حوزه های انتخابیه هستیم.

به گزارش ایرنا ، با به صدا درآمدن ناقوس انتخابات و آغاز فرایند نام نویسی، داوطلبان برای حضور در رقابتی نفسگیر به منظور دریافت جواز ورود به مجلس شورای اسلامی تلاش خود را دو چندان کردند.
گرمای تنور انتخابات بر روی داوطلبان اثر مثبت گذاشته به گونه ای که در تمام مناسبت ها با شهروندان ابراز همدردی کرده و در آیین ها و مناسبت های مختلف به مردم سر می زنند.
اکنون کمتر مراسم ترحیم، جشن و مناسبت های مذهبی و سیاسی را پیدا می شود که داوطلبان نمایندگی در آن حضور نداشته باشند.
افرادی که خود را تشنه خدمت به مردم معرفی کرده و عنوان می کنند که تکیلف و احساس وظیفه برای رفع کاستی ها و بررسی مسائل اجتماعی آنها را مکلف به حضور در جریان انتخابات کرده بهترین راه کسب رای را حضور در مناطق محروم و همدردی با اهالی روستا می دانند.
داوطلبان نمایندگی، بویژه آنهایی که هم اکنون در مجلس حضور دارند، متفاوت تر از گذشته با اخلاقی نیکو و لب هایی خندان برای حضور در روستاهای دور افتاده و محروم و احوالپرسی با روستاییان از یکدیگر سبقت می گیرند.
سرکشی به روستاها و دادن وعده هایی منطبق با نیاز روستا نشینان هم اینک یکی از مهمترین برنامه داوطلبان نمایندگی شده است تا از آن طریق بتوانند سبد آرای خود را پر بار کنند.
با بررسی اجمالی شمار حضور داوطلبان در روستاها می توان به وضوح دریافت به هر میزان مشکلات روستایی بیشتر باشد، بیشتر شاهد حضور نامزدهای انتخاباتی است.
دوربین به دستان نیز همراه با داوطلبان نمایندگی روستا گردی کرده و اقدام به تصویر برداری از نامزدها هنگام دیدار مردمی می کنند.
آنها با انعکاس این تصاویر در فضای مجازی، حضور اهالی روستا در سخنرانی را بعنوان استقبال گرم مردم از داوطلب نمایندگی عنوان می کنند و با شور و شوق پیام های مبنی بر مردمی بودن نماینده در زیر عکس ها قرار می دهند.
برخی از داوطلبان نمایندگی پیش از حضور در اجتماع مردمی و سخنوری، اقدام به حضور در منازل افراد ذی نفوذ، صاحب نام روستا کرده تا با کسب نظر وی بتواند جمع زیادی از اهالی روستا را با خود همراه سازد و آرای زیادی را جذب کند.
با وجود ترافیک حضور نامزدهای انتخاباتی در روستاها و دادن وعده های رنگ و لعابدار، ولی اهالی روستا هر چند اسیر گرایشهای سیاسی و حزب نیستند ولی به وضوح می دانند که این وعده ها تنها تا دو ماه آینده تاریخ مصرف دارد و بعد از ورود داوطلب به مجلس آنها حتی نام روستا را فراموش خواهند کرد چه برسد به وعده هایی که داده اند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود. 
استان همدان با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
*خبرنگار ایرنا مرکز همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.