مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

مقالات و تحقیقات

بهروز نقویان شماره تماس 09126949476 ایمیل bnaghavian@ymail.com

نامزدهای انتخابات مجلس نباید به مردم وعده‌های انجام نشدنی بدهند.

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نباید به مردم وعده‌های انجام نشدنی بدهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: نامزدهای انتخابات نباید وعده‌هایی به مردم بدهند که انجام آن از عهده نماینده مجلس خارج است.

وی اظهار داشت: قانونمندی نامزدهای انتخاباتی و مسئولان اجرایی مهم‌ترین اصل در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

امام‌جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: انتخابات پیش رو در اسفندماه فرصت مهمی برای مردم و کشور است و باید استفاده درست از این فرصت کرد.

نوری تصریح کرد: علاوه بر آن مردم و مسئولان و به‌خصوص کاندیداها باید مراقب باشند تا این انتخابات فرصتی برای دشمنان انقلاب نشود.

وی بابیان اینکه مردم همواره به وظیفه خود به‌درستی عمل می‌کنند افزود: در این زمان مسئولان نیز باید بیشتر از هر زمان دیگری هوشیار باشند.

امام‌جمعه موقت بجنورد تصریح از نامزدهای انتخاباتی خواست تا با پرهیز از تبلیغات زودهنگام و غیر صحیح در عمل به قوانین پیشگام باشند چراکه نامزد انتخابات مجلس باید ابتدا خود به قانون پایبند باشد تا در آینده به‌صورت صحیح قانون‌گذاری کند.

۶۰ درصد جمعیت خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

۶۰ درصد جمعیت خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن هستند

شناسه خبر: 943559 سرویس: استانها
نوروزیان

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۶۰ درصد از جمعیت ۸۶۷ هزار نفره استان خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرحیم نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آمار براساس آخرین سرشماری انجام‌ شده در کشور است که بر اساس آن حدود 60 درصد از جمعیت استان می‌توانند در آن شرکت کنند.

نوروزیان افزود: بر اساس آئین‌نامه، ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه لغایت دوم دی‌ماه و ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه لغایت چهارم دی‌ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان پیش‌بینی تعداد کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری دو نفر از استان مطرح هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی و 10 استان دیگر کشور یک نماینده در این مجلس دارند.

نوروزیان بابیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان استان‌ها در مجلس خبرگان رهبری نیازمند بررسی مراجع ذی‌صلاح است افزود: حداقل تعداد کاندیدای موردنیاز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان دو نفر است و درصورتی‌که تعدادی کمتر از این دو نفر از یک استان کاندیدا شوند، افراد واجد شرایط و تأییدشده دیگر از استان‌های دیگر می‌توانند از یک استان دیگر در استان به حدنصاب نرسیده کاندیدا شوند.

وی همچنین بابیان پیش‌بینی تعداد کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 36 کاندیدای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان مطرح هستند که حدود 18 نفر از آن‌ها مربوط به حوزه‌های مرکز استان است.

نوروزیان گفت: پیش‌بینی می‌شود برای این دو انتخابات پیش رو 900 شعبه رأی‌گیری در 19 حوزه استان دایر شود و حدود 13 هزار نفر هم جزو عوامل آن‌ها قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه رسانه‌ها به تبیین اقدامات درست انتخابات بپردازند گفت: رسانه‌ها کاندیداهای پرخرج، پر وعده و تخریبچی را به مردم معرفی و تبیین کنند.

نوروزیان تصریح کرد: مردم باید این نامزدها و شیوه‌های نادرست به کمک رسانه‌ها بشناسند و رسانه‌ها نیز ملاک‌های لازم برای یک نماینده را برای مردم تشریح کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی فعالیت‌های انتخاباتی غیرقانونی نامزدهای انتخابات پیش رو را به‌دقت رصد می‌کنند خاطرنشان کرد: کاندیداها دقت کنند که بعضی از فعالیت‌های نادرست آن‌ها پیش از آغاز زمان تبلیغ، می‌تواند برای تأیید صلاحیت آن‌ها مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ‌یک از افراد دخیل در امر انتخابات حق حمایت از جریان یا شخصی را در بحث انتخابات ندارد.

نوروزیان تأکید کرد: اگر به این یقین برسیم که فرماندار، بخشدار یا احدی از مسئولان اجرایی انتخابات به نفع شخص یا جریانی در انتخابات اقدامی انجام داده باشد این شخص را بلادرنگ عزل می‌کنیم.

وی افزود: مدیران دولتی نیز حق استفاده از امکانات دولتی و عنوان حقوقی خود برای حمایت از هیچ کاندیدایی را ندارند.

در این نشست از سایت ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز که در آن آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها پیرامون انتخابات وجود دارد رونمایی شد.

مجلس خبرگان شایسته، کشور را از گزند دشمنان محفوظ می‌دارد

آیت‌الله مهمان‌نواز:

مجلس خبرگان شایسته، کشور را از گزند دشمنان محفوظ می‌دارد

شناسه خبر: 945512 سرویس: استانها
مهمان نواز

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مجلس خبرگان خوب و شایسته داشته باشیم که حامی رهبری و نظام اسلامی و ولایت‌فقیه باشد کشور از گزند دشمنان محفوظ می‌ماند.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: هدف از ثبت‌نام  بنده این است که مجلس خبرگانی داشته باشیم که در آن (مجلس خبرگان رهبری) از اسلام ناب و نظام اسلامی و دستاوردهای عظیم آن حفاظت، حراست و پاسداری شود.

وی تصریح کرد: اگر مجلس خبرگان خوب و شایسته داشته باشیم که حامی رهبری و نظام اسلامی و ولایت‌فقیه باشد آنگاه است که به قول حضرت امام راحل کوچک‌ترین آسیبی به این مملکت نخواهد رسید و هدف ما در این انتخابات همین است.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: اهمیت مجلس خبرگان بدین‌جهت است که در حساس‌ترین زمان و در وقت لازم، رهبری شایسته برای اداره مملکت و نظام اسلامی توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود.

وی افزود: همان‌گونه که بعد از ارتحال امام راحل عظیم‌الشان در کمتر از 24 ساعت رهبری حکیم، فرزانه، شجاع و مدیر و مدبر و مسلط به اوضاع زمان  توسط اعضای محترم خبرگان رهبری که همگی از علمای برجسته و مجتهدین عالی‌قدر بودند و هستند انتخاب شد و می‌بینیم این رهبر عالی‌قدر اوضاع را نه‌تنها در داخل کشور بلکه در بعد جهانی نیز با سرانگشت تدبیر خود اداره می‌کند.

اجازه ندهیم فتنه‌گران به وسیله انتخابات در عرصه‌های کلیدی نفوذ کنند

امام‌جمعه بجنورد:

اجازه ندهیم فتنه‌گران به وسیله انتخابات در عرصه‌های کلیدی نفوذ کنند

شناسه خبر: 953255 سرویس: استانها
ابوالقاسم یعقوبی

امام‌جمعه بجنورد گفت: باید در انتخابات اسفندماه مراقب نفوذ برخی افراد و به‌خصوص فتنه گران باشیم و اجازه ندهیم در عرصه‌های کلیدی نفوذ کرده و نقشه شوم خود را اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد، با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت امنیت و اقتدار و پیشرفت به‌دنبال دارد اما تفرقه مانع پیشرفت جامعه و سستی در آن می‌شود.

وی افزود: اختلاف منجر به درگیری توان و نیروهای داخلی با یکدیگر می‌شود و درنتیجه با ضعف توانِ داخلی، توان مبارزه با دشمنان و بدخواهان کشور از جامعه سلب می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه باید در انتخابات هوشیار بود تصریح کرد: باید در انتخابات اسفندماه مراقب نفوذ برخی افراد و به‌خصوص فتنه گران باشیم و اجازه ندهیم در عرصه‌های کلیدی نفوذ کرده و نقشه شوم خود را اجرا کنند.

وی افزود: بااقتدار و بصیرت و همچنین حفظ وحدت می‌توان در سایه اقتدار توطئه دشمنان را شناخت و به‌راحتی آن‌ها را خنثی کرد.

یعقوبی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال تصریح کرد: نباید انتخابات و رقابت‌های آن وحدت ما را خدشه‌دار کند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه نباید به بهانه انتخابات اختلاف در بین ما ایجاد شود افزود: ما در انتخابات خوب و بد نداریم چراکه فردی که از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان تأییدشده بدون شک خوب بوده و در حلقه خوب‌ها قرار دارد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا انتخابات پیش‌رو عامل نشاط اجتماعی و سبب مشارکت جمعه مردم شود و نگذاریم برخی اختلافات مانعی برای وحدت ملی شود.

یعقوبی همچنین با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله 9 دی‌ماه، افزود: این روز، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، است.